091207

Hej! Idag har jag haft en jätte spännande föreläsning på skolan, om kost och vikten av att äta en bra/nyttig och balanserad kost. Nu tänker ni, Ja? Det vet jag väl, men han berättade även att när man gör margarin så använder man sig av "rester" från tillverkning av tex olivolja,resterna hettas upp till 200 grader (180 grader, och det bildar transfett,som är cancer framkallande) sen transporterar man det på båt, med andra oljor, tex bensin!! vidare i tex carlshamn så blandar man i blekmedel o diverse andra "onyttiga" ämnen för att ta bort all lukt,färg och smak, Sugen??

han berättade även att när livsmedelsverket ska godkänna en tillsats så prövar man att ge små små doser till en råtta,när den dör tar man bort en dos,delar den med hundra sen är det fritt fram att använda i maten.

Kan säga att min lunch idag bestod av ett äpple... haha!



Här kommer lite bilder.. Var ju på middag hos min bror i lördags, Jättetrevligt och god mat & busiga ungar =) man borde verkligen ses oftigare!



Jag och Ella myser och pratar =)


Lillebror,brorsdotter och M`s mamma =)


Mormor och cesar =)


Mina älsklings grabbar =)


Cesar,S,Chilli =)


Cez




Tack o hej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0